Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
1. turėti įgijęs socialinio darbo kvalifikacinį laipsnį arba iki 2014 m. gruodžio 31 d. įgijęs kitą kvalifikacinį (profesinio bakalauro, bakalauro, magistro) laipsnį ir socialinio darbuotojo kvalifikaciją ar baigęs socialinio darbo studijų programą, ar Socialinės apsaugos ir darbo ministro nustatyta tvarka baigęs socialinio darbuotojo praktinei veiklai pasirengti skirtus mokymus;
2. turi būti susipažinęs su Lietuvos Respublikos įstatymais, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimais, Lietuvos Respublikos socialinės apsaugos ir darbo ministro įsakymais bei kitais teisės aktais, reglamentuojančiais socialinės paramos ir socialinių paslaugų teikimą, dokumentų valdymą ir naudojimą, asmens duomenų apsaugą;
3. turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją;
4. mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją ir rengti išvadas, sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą.
Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
1. informuoja ir konsultuoja gyventojus socialinių paslaugų, piniginės socialinės paramos ir kitų socialinių išmokų klausimais;
2. priima gyventojų, pageidaujančių gauti socialines paslaugas, piniginę socialinę paramą ar kitas socialines išmokas, prašymus ir kitus reikalingus dokumentus;
3. tarpininkauja gyventojams, kreipdamasis į kitas valstybės ir (ar) savivaldybių institucijas, įstaigas ir (ar) organizacijas, kuriose gyventojai gali gauti pagalbą;
4. organizuoja socialinių paslaugų teikimą, telkdamas kitus specialistus;
5. bendradarbiauja su kitomis valstybės ir savivaldybių institucijomis, įstaigomis ir organizacijomis socialinių paslaugų, socialinės paramos ir kitų socialinių išmokų klausimais;
6. organizuoja paramos maisto produktais ir higienos prekėmis, būtiniausiais drabužiais bei avalyne teikimą gyventojams, bendradarbiaudamas su įstaigomis ir (ar) nevyriausybinėmis organizacijomis;
7. nustatyta tvarka nagrinėja gaunamus fizinių ir juridinių asmenų prašymus, skundus, pasiūlymus, raštus socialinės paramos bei paslaugų teikimo klausimais, susijusiais su gyventojais, rengia atsakymų projektus;
8. priima ir parengia dokumentus, reikalingus pateikti teismui dėl asmens pripažinimo neveiksniu ar ribotai veiksniu, globos ar rūpybos nustatymo, globėjo ar rūpintojo paskyrimo ar pakeitimo;
9. pildo asmens veiklos ir gebėjimų dalyvauti įvertinimo klausimynus;
10. nustato asmens (šeimos) socialinių paslaugų poreikį;
11. lankosi piniginės socialinės paramos gavėjų šeimose, surašo buities ir gyvenimo sąlygų patikrinimo ar apsilankymo aktus;
12. tikrina, ar tinkamai savo pareigas atlieka asmenų, kuriems nustatyta rūpyba arba globa, rūpintojai ir globėjai, surašo apsilankymo aktus, o apie nustatytus pažeidimus informuoja skyriaus vedėją;
13. užtikrina tvarkomų asmens duomenų apsaugą teisės aktų nustatyta tvarka;
14. savo darbe vadovaujasi Lietuvos Respublikos įstatymais, Vyriausybės nutarimais, Anykščių rajono savivaldybės tarybos sprendimais, mero potvarkiais, savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymais, Socialinės paramos skyriaus vedėjo nurodymais ir šiais nuostatais;
15. teikia pasiūlymus, susijusius su tiesioginių pareigų vykdymu ir skyriaus veikla;
16. vykdo kitus su Skyriaus funkcijomis susijusius nenuolatinio pobūdžio pavedimus.