Darbuotojas, einantis šias pareigas, turi atitikti šiuos specialius reikalavimus:
turėti ne žemesnį kaip aukštąjį koleginį išsilavinimą su profesinio bakalauro kvalifikaciniu laipsniu ar jam lygiavertę aukštojo mokslo kvalifikaciją;
Turi būti susipažinęs ir mokėti taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančiais dokumentų rengimą, tvarkymą, apskaitą ir saugojimą, informacijos teikimą, asmens duomenų apsauga;
mokėti valdyti, kaupti, sisteminti, apibendrinti informaciją, sugebėti savarankiškai planuoti, organizuoti savo veiklą;
turėti bazinę kompiuterinio raštingumo kvalifikaciją.
Šias pareigas einantis darbuotojas vykdo šias funkcijas:
priima likviduotų įmonių, įstaigų, bendrovių, veiklos dokumentus, sutvarkytus pagal Nevalstybinių organizacijų ir privačių asmenų dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos taisykles, kurių saugojimo terminas nėra pasibaigęs, tolesniam saugojimui;
atlieka likviduotų Anykščių rajono įmonių, įstaigų, bendrovių archyvinių dokumentų bylų kaupimą ir saugojimą pagal Lietuvos Respublikos dokumentų ir archyvų įstatymo, Lietuvos vyriausiojo archyvaro norminių dokumentų, Savivaldybės institucijų nustatytus reikalavimus;
pagal kompetenciją rengia atsakymus į gautus prašymus, atlieka archyve saugomų dokumentų paiešką, išduoda dokumentų kopijas, patvirtintus archyvinių dokumentų išrašus ir nuorašus, sudaro sąlygas susipažinti su saugomais dokumentais;
priima iš Savivaldybės administracijos skyrių sutvarkytas nuolat saugomas bylas, rengia nuolat saugomų bylų apyrašus, per elektroninio archyvo informacinę sistemą (EAIS) teikia juos derinti Vilniaus regioninio valstybės archyvo Utenos filialui, suderinus teikia tvirtinti administracijos direktoriui;
atrinktus naikinti dokumentus įrašo į dokumentų naikinimo aktus, per elektroninio archyvo informacinę sistemą (EAIS) teikia juos derinti Vilniaus regioninio valstybės archyvo Utenos filialui, suderinus teikia tvirtinti administracijos direktoriui;
konsultuoja likviduojamų įmonių, įstaigų ar bendrovių likvidatorius, kaip turi būti sutvarkyti dokumentai ir kokia tvarka jie perduodami į archyvą;
redaguoja Administracinių paslaugų sąrašą ir jų aprašymus, įkelia į Lietuvos viešųjų ir administracinių paslaugų katalogą (PASIS);
Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybai teikia archyvinių dokumentų tvarkymo ataskaitą.
užtikrina tvarkomų asmens duomenų apsaugą teisės aktų nustatyta tvarka;
protokoluoja priskirtus komisijos posėdžius ar pasitarimus;
vykdo Skyriaus vykdomų sutarčių priežiūrą, rengia susitarimų projektus, įkelia į DVS sistemą;
pavaduoja Bendrojo ir ūkio skyriaus specialistą, atsakingą už gyventojų priėmimą pas savivaldybės vadovus, ir Bendrojo ir ūkio skyriaus specialistą (archyvarą);
pildo Skyriaus darbo laiko apskaitos žiniaraštį;
vykdo kitus nenuolatinio pobūdžio su struktūrinio padalinio veikla susijusius pavedimus